ISA bewegingsanalyse
logica van het lichaam

optimaal bewegen | zonder blessures

Franklin

Persoonlijke begeleiding van Franklin van Doesburg

optimaal bewegen

Franklin begeleidt met de ISA bewegingsanalyse iedereen die optimaal wil bewegen en af wil van een bewegings-beperking of blessure. Ook als eerder advies geen verlichting heeft gebracht, kan ISA je verder helpen. Honderden geblesseerden en sporters hebben dit reeds ervaren.

zonder blessures

Bewegen gaat niet altijd zoals je wilt. Soms ervaar je spanning of pijn en moet je een activiteit stoppen. Op die momenten wil je kunnen ingrijpen. Wat kun je doen om de pijn te verzachten? Hoe kun je weer in je kracht komen? ISA leert je optimaal bewegen volgens de logica van jouw lichaam.

isa-trajecten

ISA trajecten zijn er in vele soorten en maten. Er is de SCAN: één snelle sessie voor de opvallendste inzichten en verbeteringen. De LOOPSCAN is voor directe loopverbetering en de uitgebreidere FULLSCAN voor zwaardere blessures. Kom alleen of neem iemand mee! Zie hier het overzicht: www.i8a.nl/isa-trajecten (of klik op het i8a-logo hierboven)

ERVARING

Franklin trainde met succes volleyballers, hardlopers, roeiers en voetbalers. Niet alleen de prestaties verbeterden, ook bleken de sporters geen last meer te hebben van blessures. Vanuit deze ervaring is ISA ontstaan: met Franklins persoonlijke begeleiding en een ISA-traject naar optimaal bewegen – zonder blessures!

Opdrachtgever

logica van het lichaam

theorie in praktijk
Geuploade afbeelding

bewegingsanalyse

Uitgangspunt is de bewegende mens. Het lichaam geeft veel signalen over de kwaliteit van je beweging. ISA leert je deze signalen te herkennen. Samen analyseren we waar je kracht zit. Daarbij maken we onderscheid tussen sterke ketens en tegenketens. De sterke ketens bewegen soepel en krachtig, de tegenketens instabiel en schokkerig. Dit ga je met simpele oefeningen zelf leren herkennen.
ISA onderzoekt bijvoorbeeld of je een sterke Buik- of Rug-keten hebt. Een sterke Buik-keten herken je aan een krachtige afzet met je achterste been en sterke duwkracht in de armen. Een sterke Rug-keten maakt gebruik van een krachtige afzet met je voorste been en sterke trekkracht in de armen.
Geuploade afbeelding

OPTIMAAL BEWEGEN

Je ervaart ontspanning als je de houding aanneemt die bij je past. Je voelt souplesse en kracht in al je bewegingen. Je hebt de logica van je lichaam leren kennen. Je hebt hier de rest van je leven profijt van en kunt je optimale beweging pijnvrij toepassen in al je alledaagse activiteiten.
Onder begeleiding van Franklin werk je aan jouw specifieke houding en optimale manier van bewegen. Je leert je eigen bewegingsstrategie bewust in te zetten. Beweging en sport worden weer een feest: ruimte voor het oppakken van oude hobby’s en het creëren van een nieuw perspectief.
Geuploade afbeelding

ZONDER BLESSURES

Met het activeren en ontspannen van de juiste ketens kun je weer vertrouwen op de kracht van je lichaam. Je focust nu op de optimale beweging en haalt alles uit het lichaam wat erin zit. Pijn en blessures behoren tot het verleden. Wat wil jij gaan doen als je blessure onder controle is?
Franklin bracht als eerste alle bewegings-strategieën minutieus in kaart. Deze 8 strategieën zijn bepalend voor de kracht, souplesse, balans en coördinatie in het lichaam. Met ISA ontdek je welke strategie bij jou hoort. ISA staat voor optimaal bewegen en optimaal presteren.
Geuploade afbeelding

loopanalyse

Met het ISA-traject LOOPSCAN (incl. professionele footscan) haal je alles uit je loopbeweging. Het kan veel beter! Heb je (kleine) blessures die betere prestaties in de weg staan? Zijn er oneffenheden in je techniek? Past je krachttraining nog niet optimaal bij je loopstijl? Welk schoeisel versterkt je looppatroon? Kan je ademhaling efficiënter? Met een LOOPSCAN is er antwoord op je vragen.
“Door te werken met Franklin ben ik in 3 sessies van mijn knie-klachten af, begrijp ik beter hoe mijn lichaam werkt en kan ik daarop anticiperen met gerichte oefeningen. Kortom, een waardevolle investering die mijn plezier in het sporten heeft vergroot.” Ludo – trailrun – 4:20 min/km

referenties

ervaringen met het 3in1-traject deze zomer:

schrijf je nu in

en maak kans op een exemplaar van 'het grote ISA boek over bewegen'!
06-26636193
franklinvandoesburg@gmail.com
Utrecht